09 вересня 2022 року відбулася відкрита лекція кандидата наук з державного управління, професора Пшеничної Л.В. за темою «Іміджелогія в системі наук про управління закладами освіти».
Існує безліч визначень іміджу. Більшість із них засвідчує, що імідж (від лат. imago, imag — образ) - це образ відомої особи або речі, який створюється засобами масової інформації, літературою, уявою або самим індивідом. Незалежно від бажань як самої організації-замовника, так і фахівців імідж - є об’єктивним фактором, який відіграє значну роль в оцінці будь-якого соціального явища чи процесу в системі освіти. Завданням кожного закладу освіти є побудова позитивного іміджу серед здобувачів освіти, батьків, громадськості.
Побудова іміджу - процес багатофакторний, спеціально спроектований, який повинен будуватися за відповідними законами та технологіями, а тому нашим завданням є об’єднання всіх сторін такого багатовимірного явища, як імідж в єдиному визначенні. Таке визначення повинно враховувати існуючу наукову думку:
- специфіку соціально-психологічних, у першу чергу, групових детермінант іміджу;
- орієнтацію при створенні іміджу на груповий і особистий успіх у досягненні мети тієї або іншої діяльності;
- використання су’єктом при створенні свого іміджу (своєї зовнішності, одягу, міміки, мови, інтонації, погляду, пози, поведінки тощо) як засобу досягнення мети;
- високу роль символів в іміджах;
- суб’єктивну орієнтацію іміджів на суб’єктивне відчуття законів групового сприйняття. Інакше кажучи, визначення іміджу повинне враховувати його подвійну - соціальну і психологічну природу.
Іміджологія – це наука про функціонування, систематизацію й впровадження у свідомість споживача знакових замінників інформації про носіїв визначених атрибутів це звернений до кожного заклик бути привабливим і вміти нести світло людям. Вічною є аксіома про те, що люди творять історію. Іміджеві особистості – педагоги, викладачі ЗВО є носіями власного позитивного іміджу та іміджу закладу освіти в мінливому сучасному соціумі. Імідж викладачів сприяє прояву кращих особистісних і ділових якостей здобувачів освіти, привносить у повсякденне спілкування комфорт, створює оптимістичний настрій. Діяльність педагога, вихователя неможлива без його доброзичливої зовнішності. Активними формами прояву сутності й змісту цього феномену виступають функції іміджу (ціннісні й технологічні).
Атмосфера на лекції була робочою і психологічно комфортною. Активна взаємодія між викладачем і студентами протягом усього заняття сприяла активізації їх пізнавальної діяльності. Мета лекції була повністю досягнута завдяки запропонованій структурі заняття, правильному вибору форм і методів його проведення.